בסד
שמחה שמחה שמחה

בהופעות לחדש אדר אנחנו מדברות על השמחה וגם השירים רוויים בשמחה וריקודים.
בחלק המוסיקלי של המופע אני לא יכולה לשתף בפומבי מי שרוצה מוזמנת לבקש ממני את הקישורים בפרטי,לכן אשתף אתכן בקטעי הקישור עליהם אני מדברת בתכנית המיוחדת לחדש אדר.
מי לא רוצה לזכות לשמחה?
אפילו רבים מהגוים בדור שלנו כבר הבינו שהשמחה היא המפתח ולא שום דבר אחר.
וביהדות מצווים אנו לשמוח תמיד הרי רוח נבואה שורה רק מתך ? שמחה.
הקדושה שורה? רק מתך שמחה וכו וכו .
 הרבנית ימימה דברה בשיעור שעל השמחה אפשר לומר מעט המחזיק את המרובה .
לכאורה זה דבר קטן אך כל רגע שאנו זוכים לה זה דבר גדול מאוד שגורר אחריו הרבה ברכה בכל מעשי ידינו.
.פעם אמר רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב "כל ההתחלות היו מתחילות בפסח  .ועכשיו?"
ומה פשר המשפט הזה?
פסח משמע יציאת מצרים האדם היה נזכר ביציאת מצרים וזה כבר היה מאיר לו כל כך ונתן לו כח
להתחבר אל נקודתו הפנימית  אל נקודת הצדיק שבו .
אבל עכשיו? כאן השאיר רבינו סימן שאלה ונתן לתלמידיו להבין ולהמשיך את ההמשך.
רבנו נתן המשיך את המשפט "שעכשיו כל ההתחלות מתחילות מפורים."
מדוע מפורים ? כיון שכיום  בדור עקבתה דמשיחה ישנה הסתרה כל כך גדולה כמו שהיתה בפורים .

תארו לכם עם שלם דור דעה שהוגלה מחורבן בית המקדש אל הניכר.



הם היו  חכמים עצומים ומה ? הם לא שמעו לגדול הדור למרדכי הצדיק שאמר להם "אל תאכלו מסעודתו של הרשע"
אבלה איזה חושך עם שלם שלא הקשיב להוראת צדיק הדור הם יודעים שזה יביא עליהם גזירה והנה אכן נגזרה הגזירה להשמיד ולהרוג את כל היהודים ונחתמה בטבעת המלך זהו דבר שאין להשיבו .
ובכל זאת מרדכי צדיק הדור אינו מתייאש וחושב איך אוכל לזרוע תקוה ורצון להתחלה מחדש לכל היהודים? הוא נפנף להם יש דרך חזרה מכל מקום רק אל תתייאשו דעו לכם יש דרך חזרה רק אל תתייאשו .בכך שהקשיבו אל צדיק הדור מרדכי הם זכו להבין או יותר נכון להזכר שהכל ממנו יתברך ולא מהמלך אחשוראש או מהמן. והכל נשלח להם רק כדי להזיז אותם ממקומם ולהביא אותם למצב של תשובה מאהבה לה הם זכו בפורים.
בכל דור ודור שתל הקדוש ברוך הוא צדיקים שיאירו לנו את נקודת הצדיק שבתוכנו ,שיאירו לנו את הדרך לתשובה וזה דבר גדול ללכת לצדיק ולקבל את ברכתו  ועצתו.
כדי להגיע למיתר השמחה שלנו עלינו להיות מאוד מחוברים אל הקול הפנימי שלנו ואני לא חושבת שיש קיצורי דרך בנושא מלבד התבודדות. אין כמו לדבר בכל יום ויום עם בורא עולם כמו שמדברים עם חבר אבל כזה חבר שתמיד רוצה רק את טובתך וכזה שיכול באמת לעזור לך.
על זה נאמר טעמו וראו כי טוב השם מי שתחליט שמהיום רק חמש דקות היא יוצאת לשדה אם יש באפשרותה או תעמוד מול הנוף ותתחיל לדבר עם בורא עולם תראה כמה זה מתוק ,כמה זה משמח.
ואם אתם שואלים אותי? איך אפשר לעבור את העולם הזה בלי זה?
ונחזור לנקודה שעליה כתבתי בתחילת דברי מדוע כתב רבי נתן שכרגע כל ההתחלות הן מבחינת פורים כלומר הן מתחילות מן ההסתרה.
כדי להבין זאת בואו נזכר ביציאת מצרים כאשר עם שלם עזב את ביתו  ובטח במשה רבינו שליחו של "אהיה אשר אהיה" ויצא אל המדבר החם והאפל אל הלא נודע ,"לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה".מה יתנו לילדים לשתות ? מה לאכול ?איך ישרדו הנשים בהריון ? הזקנים? החולים? ובחם הזה גם הבריאים ? זה לא ברור מאליו.
כך התהווה לו עם ישראל כאשר המצוה הראשונה שאותם הם קבלו כעם במדבר היתה דוקא מצות קידוש החדש.
מדוע דוקא מצוה זו?
כמה גאוני הוא הקדוש ברוך הוא שנותן לנו כלים להתמודד עם העולם הזה  .כותב רבי נתן מדוע קבלנו בזמן נעלה כזה דוקא את מצות קידוש החדש?
כדי להשריש בנו היטב את ההסתכלות על הנקודות הטובות.
דוקא כשהירח כל כך קטן כל כך פצפון זה הזמן שאנחנו מקדשים עליו.כדי שנלמד את התנועה של רצוא ושוב ,של עליה וירידה ,כדי שנבין שדוקא מתך הירידה צומחת עליה גדולה . ספירת החדשים בלוח שנה  היהודי בנויה על התחדשות הירח כדי שנלמד ממנו גם את יסוד ההתחדשות ונבין שאם באו עלינו ייסורים או ירידה כלשהי ,זו הדרך אל העליה ואל הישועה .אין דרך אחרת.
ובמקום אחר כתוב שכאשר השם שולח לעמו ייסורים צר לו מכך מאוד " בעת צרתם לו צר ",אך הוא מייסר אותנו כייסר אב את בנו כדי ללמדו לקח כלשהו.
אבאלה אנחנו לא מבקשים ייסורים אנחנו מבקשים כבר גאולה שלימה ושיבוא האחד שילמד את כולנו איך לאהוב את כולם ונדע בידיעה גמורה שהכל רק לטובה.
רבי נחמן מברסלב מלמד בסיפורו החכם והתם דברים רבים ואחד החשובים כאן הוא הטכניקה איך לקנות את השמחה .גם אם אני לא בשמחה . מה עשה התם ?כל דבר שהיה רואה או אוכל היה משבח אותו הרבה יותר ממה שהיה באמת ,כלומר כדי לזכות לשמחה אם נמקד את עיננו בראיית הטוב ונשתמש בפינו כדי להודות ולשבח את כל הקורה סביבינו  זו סגולה נפלא לשמחה.זה כמו סטרטר שצריך להתניע.
אז יהי רצון שנזכה תמיד להיות בשמחה חה חה חה ובחדש אדר בפרט כיון שחדש אדר הוא הסטרטר של השמחה לכל השנה.
אתן מוזמנות לבוא לערב נשים המקסים  שיתקיים בעזרת השם בראש חדש אדר   ביום א בטבריה  {על המיקום  המדויק אפרסם בהמשך }בו נשמע את הרבנית לאה קוק הצדקת ונשיר את התהילים יחד ונשתתף בסדנות צחוק  של רבקה מגלגלת מגלגלת  מצחוק{מנסיון אני אומרת} .ונשיר ונשבח את בורא עולם בשירי נשמה ושירי שמחה יחד איתי .
ולכבוד חדש אדר נפרד במילתה דבדיחותה שהיא גם סגולה לשמחה כידוע לכולם.
"אישה חרדית נשאלת מה סוד חיי הזוגיות במגזר החרדי? היא עונה  אנחנו יושבים בנפרד באוטובוס, בחתונות, בשמחות, באסיפות הורים ,אוכלים בנפרד , ישנים בנפרד וכך שומרים על השלום ביננו .
חה חה  חה
ועוד אחת שמאוד אהבתי היא אמנם קשורה לטו בשבט אבל תסלחו לי.
שני יהודים הולכים ברחוב בטו בשבט השנה . האחד שואל את השני תאמר לי היתה סופה נוספת בה נכרתו עצים? לאן נעלמו כל העצים. ענה לו חברו  לא היתה שום סופה נוספת  רק מה ? היום טו בשבט ואתה יודע זהו ראש השנה לאילנות. נו אז מה ? שואל חברו .הם נסעו לאומן זה ראש השנה שלהם.
בתקוה לגאולה שלימה בקרוב.                                                                                 

                                                                                                           איך התחפושת?
                                                               
נעמה לוי



                                                                                       

אין תגובות: