לקראת ההופעה המוסיקלית לנשים ובנות לחנוכה

בסד
לך נאה לשבח בשיר ובניגון שמח- לקראת ההופעה ה
מוסיקלית לנשים וילדות –לחנוכה

קראתי דבר תורה מאוד יפה מהרב שלומי אדלר ומאוד התרגשתי .
אני שוקלת להכניס אותו להופעות לנשים ובנות  המיוחדות לחנוכה.
אחד העיקרים של חנוכה הוא ההלל ("וקבעו שמונת ימי חנוכה אלה להודות ולהלל לשמך הגדול").
הגמרא במסכת שבת אומרת :
אמר רבי יוסי: יהא חלקי מגומרי הלל בכל יום.
באמת)?: הקורא הלל בכל יום הרי זה מחרף ומגדף!
כיצד ניתן לומר על מי שאומר הלל בכל יום שהוא מחרף ומגדף? הרי הוא אומר שבח לקב"ה! מסבירים זאת:
שמתוך שאומרו תמיד ושלא בטעם, אינו מרגיש להתעורר עליו בימים שנקבע בו להודאה על הנסים שארעו בהם, ויבא מזה להכחיש בהם.
עניינו של ההלל לומר אותו בימים מיוחדים, באירועים מיוחדים, הוא אמור להביא אתו התרגשות והתרוממות. אמירת ההלל בכל יום הופכת אותו להרגל, ובכך הוא מאבד את טעמו ואת יכולתו לרגש ולרומם. מכאן, יבוא האדם להכחיש את אותם נסים. למה להכחיש?
הרי מדוע לגבי פסוקי דזמרה אנחנו לא אומרים  את אותו דבר? מדוע אותם דווקא ראוי לומר כל יום? כי פסוקי דזמרה מדברים על "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון", על "הללוהו שמש וירח" וכו' - שבחים על ההשגחה היומיומית, על "נסיך שבכל יום עמנו". אותם חסדים שמלווים אותנו מרגע שאנחנו פוקחים את העניים בבוקר, ועד שאנחנו... פוקחים אותם שוב בבוקר הבא. כל נשימה ונשימה, כל דבר שיש לנו, הרי הכל בחסדו של הקב"ה, ולכן צריך להכיר בזה באופן היומיומי ביותר. בדיוק כמו שזה בא.
ההלל, לעומת זאת, מדבר על "הים ראה וינוס, הירדן יסוב לאחור" - נסים חד פעמיים, מיוחדים ויוצאים מגדר הטבע. זה לא משהו שרואים בכל יום - זה לא שייך ליומיום.
הרי אנחנו משקפים בזה מציאות קיימת, של השגחה יומיומית לעומת נסים חריגים.
חשוב להכיר בנסים היומיומיים, אבל לפעמים ההרגל שוחק, מטשטש את היכולת להכיר ולראות אפילו את הדברים שנמצאים לנו מול העיניים והופכים למובנים מאליהם.
שירה זו דרך נפלאה להודות לו . אני מודה לו על המתנה הנפלאה שהוא נתן לנו השירה.
יש כוח חזק לשירה של נשים ביחד בערב נשים או בכל מפגש אחר. ובמיוחד בשירת התהילים שעצם אמירתו אפילו בלי כוונה רק בדרך אמירה ולא שירה הוא פותח שערים.על אחת כמה וכמה אם אנחנו שרות את התהילים .כשנשים שרות ביחד את התהילים כל פרק שהן אומרות נחשב כאילו אמרנו אותו כמספר הנשים האומרות. וכמובן אם אנחנו עושות את זה בשבת זה מכפיל את הקדושה פי מאה.
בהופעות  לנשים ולילדות המיוחדות לחנוכה אנחנו נשיר ,נהלל אותו ונרקוד  בלב שמח לכבוד אבינו שבשמיים .אבא אוהבים אותך ,אבא אוהבים אותך...
באהבה נעמה לוי

להתראות  חדש טוב ומבורך    נעמה



אין תגובות: